Akoestiek callcenter verbeteren

In een callcenter hebben we te maken met veel bellende medewerkers die dicht op elkaar zitten en samen een hoog geluidsniveau veroorzaken. Het bereiken van een goede akoestiek in een callcenter kan in de eerste plaats door het verminderen van de nagalm en geluidsgolven die reflecteren via wanden en plafonds. Akoestische uitdagingen: 

  • Lager geluidsniveau
  • Geen reflecties via plafond en wanden
  • Minder directe geluidsoverdracht tussen werkplekken
  • Weinig afleiding en minder geluidshinder van elkaar
kantoor, muurplaten, callcenter, easy noise control
  • Marktleider in akoestische oplossingen
  • Gratis meting op locatie
  • Praktisch en doelgericht advies
ruben de visser, easy noise control, werknemer

Advies nodig?
vraag het aan dé experts

Stel een vraag

Wat levert goede akoestiek in een callcenter op?

Veel callcenters ingericht met veel harde materialen zoals glaswanden, een vloer van beton en een plafond van staal. Te veel harde materialen leiden tot hinderlijke geluidsreflecties en te hoge geluidniveaus. Daarnaast is er in de meeste callcenters een slecht akoestisch systeemplafond aanwezig (wij kunnen dit bij u checken) en hebben medewerkers geluidshinder van elkaar door een open indeling. Een bellende collega met harde stem kan een hele werkvloer afleiden. Akoestische verbeteringen leiden daarom tot:

icon, easy noise control

Verlaagd geluidsniveau

Door het toevoegen van een goed akoestisch plafond wordt het geluidsniveau in de ruimte verminderd en kan geluid minder ver dragen. Dit zorgt voor een betere geluidskwaliteit en geluidsbeleving.

Spraakprivacy

Door geluid beter af te schermen met akoestische barrières (bureauschermen, dividers) kan geluid zich minder goed verspreiden. Dit leidt ertoe dat medewerkers minder directe hinder van elkaar ondervinden.

Productieve en gezonde werkplek

Een goede akoestische omgeving levert minder vermoeidheid op, minder stress en uiteindelijk minder ziekteverzuim en dus meer efficiency.

Kwalitatieve gesprekken

Minder afleiding en een verbetering van de concentratie door de juiste akoestische ingrepen zorgen ervoor dat een medewerker beter luistert en kwalitatief betere telefoongesprekken voert.

De meestverkochte oplossingen voor goede akoestiek in een callcenter

De akoestische oplossing moet esthetisch passen bij de inrichting van  van de ruimte. Op het gebied van akoestische toepassingen is er veel keuze uit zowel opvallende als onopvallende oplossingen. Zo kan de akoestische oplossing wegvallen in het huidige interieur of kan het bijvoorbeeld ook ingezet worden als branding van het kantoor.

  • EASYphoto wandpanelen
  • EASY plafondeilanden
  • EASYfabric bureauschermen
  • EASYpol HD plantblok

Bekijk het volledige assortiment aan akoestische oplossingen voor een callcenter in onze webshop.

Akoestiek plafondeiland
Meest gekozen

EASY

Plafondeiland

  • Op maat leverbaar
  • Aluminium frame
  • Verkrijgbaar met verlichting
Bekijk
v.a. €90,00
EASYphoto akoestisch fotopaneel
Meest gekozen

EASYphoto

Akoestisch fotopaneel

  • Op maat leverbaar
  • Print naar keuze
  • 100% recyclebaar
Bekijk
v.a. €140,00

Projecten

EASY Noise Control voert jaarlijks circa 350 projecten uit waaronder een groot aantal projecten bij kantoren en callcenters. Bekijk hier enkele voorbeelden van projecten bij callcenters:

EASYfabric panelen
ruben de visser, easy noise control, werknemer

Vraag advies aan

Wanneer u meer inzicht wilt in de huidige akoestische situatie, kunt u een meting op locatie aanvragen. Op basis van deze meting geven wij een praktisch en doelgericht advies.

speaker, easy noise control Advies over geluidsreductie
bounce, easy noise control Metingen van galmproblemen
foam, easy noise control Advies over akoestische materialen

Stuur vrijblijvend een aanvraag