Advies nodig?

Lees onze blog

Callcenter akoestisch verbeterd

In een callcenter is een goede akoestiek van groot belang. Akoestische verbeteringen zijn onder ander gericht op:

  • Spraakverstaanbaarheid verbeteren
  • Productiviteit van werknemers verhogen
  • Tevredenheid van werknemers verhogen
Lees verder
Yalmar Ras
Yalmar Ras
Akoestisch specialist

Verbeter de akoestiek in callcenter

In een callcenter zijn continue meerdere mensen tegelijk telefoongesprekken aan het voeren. Dit kan leiden tot een hoog geluidsniveau en omgevingsgeluid. Geconcentreerd een gesprek voeren wordt hierdoor een uitdaging. Door geluidsabsorberende materialen aan te brengen in de ruimte daalt het geluidsniveau, neemt de galm in de ruimte af en wordt de akoestiek verbeterd.

In veel gevallen is een combinatie van plafond- en wandoplossingen gewenst voor een goede akoestiek in callcenter. Dit dient echter per ruimte bekeken te worden, voor een optimaal resultaat.

Advies nodig?

Veelgebruikte oplossingen voor een goede akoestiek in callcenters

Om geconcentreerd te kunnen werken in een callcenter worden vaak geluidsabsorberende plafoneilanden of akoestische wandpanelen geplaatst in de ruimte. Daarnaast worden ook regelmatig akoestische schermen tussen werkplekken geplaatst om de concentratie en privacy te verhogen.

Meting op locatie

Als u geen onzekerheid wilt over de huidige akoestiek kunnen we ook op locatie een meting verrichten. Wij beschikken over alle benodigde apparatuur om een goede nagalmmeting te verrichten.

Vraag een meting aan